Հայ ազգային կոնգրեսի հանրային միջոցառումների կազմակերպման հանձնաժողովի նախագահ Արեգ Գեւորգյանի հետ զրուցեցինք Սերժ Սարգսյանի իշխանության թուլացման, քաղաքացիական վերահսկողության մեխանիզմի ձևավորման եւ քաղաքական- քաղաքացիական երիտասարդների հնարավոր համախմբման մասին:
Շատերը վերջին իրադարձություններում փորձում են տեսնել ինչ-որ բարդ կոմբինացիաներ Սերժի Սարգսյանի կամ արտաքին ուժերի կողմից, որոնց արդյունքում Սարգսյանն իբր շահող կողմ է դուրս գալիս: Ի՞նչ եք կարծում, Սերժ Սարգսյանի իշխանությունն իրականում ուժեղացե՞լ, թե՞ թուլացել է վերջին շրջանում:
Մի քիչ չափազանցություն կլինի, եթե ասենք, որ նման կարծիք շատերն են կիսում: Հակառակը՝ դժվար թե տրամաբանություն ունեցող որևէ մեկը փորձի Սերժ Սարգսյանի վերջին ճարահատյալ քայլերը ներկայացնել որպես ուժեղ և արդյունավետ: Նման փորձեր, համոզված եմ, անում են մեծամասամբ իշխանահպատակ քարոզչակենտրոնները, որոնք հուսահատ փորձեր են կատարում, իրականությանը հակառակ՝ ձևավորել Սերժ Սարգսյանի՝ իբր որպես ուժեղ առաջնորդի կերպարը: Սակայն, մեղմ ասած, դա նրանց այդքան էլ չի հաջողվում:
Նման պարզ իրավիճակում ոչ մի աճպարարական քարոզչություն այլևս չի կարող թաքցնել իրականությունը, որը հետևյալն է՝
- Սերժ Սարգսյանը, միայն հանրահավաքային ալիքի հեռանկարից սարսափած՝ կատարեց միասնական ընդդիմության պահանջը՝ ի տարբերություն 2011-ի, երբ զիջումները կատարվեցին Կոնգրեսի արդեն կայացած մի քանի հանրահավաքներից հետո:
- Սերժ Սարգսյանը վարչապետի պաշտոնում պարտադրված նշանակվեց իշխանական տարբեր շրջանակների կողմից, մեղմ ասած, ոչ այդքան ընդունելի, քաղաքացիների աչքում բավականաչափ փչացած և ատելի մի անձնավորության: Նման ռիսկը, սակայն, պետք է արդարացվեր ավելի մեծ վտանգի՝ քառյակի հետագա համագործակցության չեզոքաց
մամբ, ինչն ընդդիմադիր ուժերի՝ կառավարության մաս չկազմելու հայտարարությամբ չկայացավ, և արդյունքում՝ իր իշխանությանը սպառնացող մեկ վտանգի փոխարեն Սերժ Սարգսյանն ունեցավ երկուսը՝ միասնական ընդդիմություն և ատելի ու թույլ վարչապետ:
- Գործի դրվեց նաև սահմանադրական բարեփոխումների ծրագիրը, որը պետք է լուծեր երկու խնդիր՝ կրկին քայքայեր հրաշալի քառյակի միասնականությունը, քանի որ ԲՀԿ-ն և ՀՅԴ-ն կողմ են երկրի խորհրդարանական կառավարմանն անցնելուն, և ամենակարևորը՝ դադարեցներ իշխանության ներսում առկա ներքին խժդժություններն ու կանխեր հնարավոր առնետավազքը, ինչը մեծապես կապված է իշխանական տարբեր շրջանակների՝ հեռացող Սերժ Սարգսյանի հետ ապագան կապելու վտանգի գիտակցմամբ: Սակայն այս ծրագիրը նույնպես ձախողվեց՝ ընդդիմադիրների՝ այդ խայծին տուրք չտալու հետևանքով:
Այս ամենը միանշանակ խոսում է Սերժ Սարգսյանի դիրքերի ծայրահեղ թույլ լինելու մասին:
Հնարավո՞ր է՝ կուսակցական եւ քաղաքացիական նախաձեռնության անդամ երիտասարդները, համագործակցելով միմյանց հետ՝ իրականացնեն միասնական միջոցառումներ՝ ընդհանուր պահանջով:
Կուսակցությունների անդամ երիտասարդների միասնական գործողությունները հնարավոր են այնքանով, ինչքանով որ հնարավոր են այդ կուսակցությունների միասնական գործողությունները, մանավանդ՝ երբ այժմ ականատեսն ենք նման համագործակցության: Իրադարձությունները զարգանում են շատ կտրուկ, ու չի կարելի բացառել թե՛ երիտասարդական եւ թե՛ համազգային միասնական զանգվածային միջոցառումները:
Ինչ վերաբերում է քաղաքացիական նախաձեռնություններին, ապա հարկ է նշել, որ այստեղ ամեն ինչ կախված է հենց այդ նախաձեռնություններից, որոնք արդեն բավական փորձառություն ունեն՝ ստանձնելու համար իրավական Հայաստան կառուցելու պատասխանատվությունը, ինչպես նաև գիտակցելու այդ ճանապարհին քաղաքական ուժերի հետ համագործակցելու անհրաժեշտությունը: Կոնգրեսը մշտապես կարևորել է իշխանափոխության օրակարգով հասարակության բոլոր շերտերի համախմբումը, առավել ևս փողոցում, որտեղ և գտնվում է Հայաստանի փրկության բանալին:
Վերջին շրջանում տարածում է գտել մի պնդում, ըստ որի՝ այժմ իշխանափոխությունից առավել կարևոր է պատասխանատվության ինստիտուտի, քաղաքացիական վերահսկողության մեխանիզմի ձևավորումը: Համաձա՞յն եք:
Դժվար է այդ մտքին չհամաձայնելը, սակայն այստեղ ամենևին գյուտարարության անհրաժեշտություն չկա: Մենք ունենք Սահմանադրություն, որով այս ամենը կարգավորված է: Ըստ այդմ՝ քաղաքացիական վերահսկողության լավագույն մեխանիզմը ընտրության ինստիտուտն է, իսկ պատասխանատվության երաշխիքը՝ իշխանությունների փոփոխականությունը: Այս առումով՝ միակ խնդիրը, որ մենք այժմ ունենք՝ օրինակարգ իշխանություններ չունենալու հետևանքով չգործող Սահմանադրությունն է:
Մենք, առանց չափազանցության, գտնվում ենք հանցագործների ու մարդասպանների լծի տակ և մեր գործողություններում պարտավոր ենք առաջնորդվել հենց այս իրողության գիտակցմամբ: Հետևաբար՝ Հայաստանում որևէ խնդրի համար բողոքող քաղաքացիական նախաձեռնությունը պետք է հասկացնի իշխանություններին հենց այս պահին խնդիրը չլուծելու պարագայում՝ իշխանությունը կորցնելու վտանգի մասին, ինչն ուղղակի կամ անուղղակի անում են այսօր գոյություն ունեցող գրեթե բոլոր նախաձեռնությունները: Միայն այս կերպ է հնարավոր հասնել թեկուզ ժամանակավոր, բայց որոշակի լուծումների առանձին հարցերում: Իսկ խնդիրների վերջնական լուծման մասին արդեն հնարավոր կլինի խոսել, իհարկե, միայն գործող իշխանությունների հեռացման, օրինակարգ իշխանությունների ձևավորման և իրավական, ժողովրդավարական Հայաստանի կայացման արդյունքում:
Այն մարդիկ, ովքեր իրենց փորձում էին հեռու պահել քաղաքականությունից, ըստ Ձեզ՝ վերջին ժամանակներս գոնե չնչին տոկոսով փոխե՞լ են իրենց կարծիքը: Որո՞նք են այն հանգամանքները, որոնք թույլ կտան հասարակ քաղաքացուն դուրս գալ փողոց:
Կարծում եմ, որ մենք անպատասխանատու կերպով թերագնահատել ենք մարդկանց՝ դեպի քաղաքականություն բերելու Սերժ Սարգսյանի գերբնական կարողությունը: Իր պատմական կառավարման արդյունքում նա կարողացավ քաղաքականացնել գրեթե ողջ ժողովրդին, որը ստեղծված իրավիճակում իր բոլոր խնդիրների լուծումը տեսնում է բացառապես քաղաքական՝ Սերժ Սարգսյանի վարչախմբի հեռացման գործընթացում:
Զրուցեց՝ Մարիամ Մուրադյանը
- See more at: http://www.ilur.am/news/view/28330.html?fb_action_ids=645586048853443&fb_action_types=og.likes#sthash.LJkGzJ5t.dpuf
Շատերը վերջին իրադարձություններում փորձում են տեսնել ինչ-որ բարդ կոմբինացիաներ Սերժի Սարգսյանի կամ արտաքին ուժերի կողմից, որոնց արդյունքում Սարգսյանն իբր շահող կողմ է դուրս գալիս: Ի՞նչ եք կարծում, Սերժ Սարգսյանի իշխանությունն իրականում ուժեղացե՞լ, թե՞ թուլացել է վերջին շրջանում:
Մի քիչ չափազանցություն կլինի, եթե ասենք, որ նման կարծիք շատերն են կիսում: Հակառակը՝ դժվար թե տրամաբանություն ունեցող որևէ մեկը փորձի Սերժ Սարգսյանի վերջին ճարահատյալ քայլերը ներկայացնել որպես ուժեղ և արդյունավետ: Նման փորձեր, համոզված եմ, անում են մեծամասամբ իշխանահպատակ քարոզչակենտրոնները, որոնք հուսահատ փորձեր են կատարում, իրականությանը հակառակ՝ ձևավորել Սերժ Սարգսյանի՝ իբր որպես ուժեղ առաջնորդի կերպարը: Սակայն, մեղմ ասած, դա նրանց այդքան էլ չի հաջողվում:
Նման պարզ իրավիճակում ոչ մի աճպարարական քարոզչություն այլևս չի կարող թաքցնել իրականությունը, որը հետևյալն է՝
- Սերժ Սարգսյանը, միայն հանրահավաքային ալիքի հեռանկարից սարսափած՝ կատարեց միասնական ընդդիմության պահանջը՝ ի տարբերություն 2011-ի, երբ զիջումները կատարվեցին Կոնգրեսի արդեն կայացած մի քանի հանրահավաքներից հետո:
- Սերժ Սարգսյանը վարչապետի պաշտոնում պարտադրված նշանակվեց իշխանական տարբեր շրջանակների կողմից, մեղմ ասած, ոչ այդքան ընդունելի, քաղաքացիների աչքում բավականաչափ փչացած և ատելի մի անձնավորության: Նման ռիսկը, սակայն, պետք է արդարացվեր ավելի մեծ վտանգի՝ քառյակի հետագա համագործակցության չեզոքաց
մամբ, ինչն ընդդիմադիր ուժերի՝ կառավարության մաս չկազմելու հայտարարությամբ չկայացավ, և արդյունքում՝ իր իշխանությանը սպառնացող մեկ վտանգի փոխարեն Սերժ Սարգսյանն ունեցավ երկուսը՝ միասնական ընդդիմություն և ատելի ու թույլ վարչապետ:
- Գործի դրվեց նաև սահմանադրական բարեփոխումների ծրագիրը, որը պետք է լուծեր երկու խնդիր՝ կրկին քայքայեր հրաշալի քառյակի միասնականությունը, քանի որ ԲՀԿ-ն և ՀՅԴ-ն կողմ են երկրի խորհրդարանական կառավարմանն անցնելուն, և ամենակարևորը՝ դադարեցներ իշխանության ներսում առկա ներքին խժդժություններն ու կանխեր հնարավոր առնետավազքը, ինչը մեծապես կապված է իշխանական տարբեր շրջանակների՝ հեռացող Սերժ Սարգսյանի հետ ապագան կապելու վտանգի գիտակցմամբ: Սակայն այս ծրագիրը նույնպես ձախողվեց՝ ընդդիմադիրների՝ այդ խայծին տուրք չտալու հետևանքով:
Այս ամենը միանշանակ խոսում է Սերժ Սարգսյանի դիրքերի ծայրահեղ թույլ լինելու մասին:
Հնարավո՞ր է՝ կուսակցական եւ քաղաքացիական նախաձեռնության անդամ երիտասարդները, համագործակցելով միմյանց հետ՝ իրականացնեն միասնական միջոցառումներ՝ ընդհանուր պահանջով:
Կուսակցությունների անդամ երիտասարդների միասնական գործողությունները հնարավոր են այնքանով, ինչքանով որ հնարավոր են այդ կուսակցությունների միասնական գործողությունները, մանավանդ՝ երբ այժմ ականատեսն ենք նման համագործակցության: Իրադարձությունները զարգանում են շատ կտրուկ, ու չի կարելի բացառել թե՛ երիտասարդական եւ թե՛ համազգային միասնական զանգվածային միջոցառումները:
Ինչ վերաբերում է քաղաքացիական նախաձեռնություններին, ապա հարկ է նշել, որ այստեղ ամեն ինչ կախված է հենց այդ նախաձեռնություններից, որոնք արդեն բավական փորձառություն ունեն՝ ստանձնելու համար իրավական Հայաստան կառուցելու պատասխանատվությունը, ինչպես նաև գիտակցելու այդ ճանապարհին քաղաքական ուժերի հետ համագործակցելու անհրաժեշտությունը: Կոնգրեսը մշտապես կարևորել է իշխանափոխության օրակարգով հասարակության բոլոր շերտերի համախմբումը, առավել ևս փողոցում, որտեղ և գտնվում է Հայաստանի փրկության բանալին:
Վերջին շրջանում տարածում է գտել մի պնդում, ըստ որի՝ այժմ իշխանափոխությունից առավել կարևոր է պատասխանատվության ինստիտուտի, քաղաքացիական վերահսկողության մեխանիզմի ձևավորումը: Համաձա՞յն եք:
Դժվար է այդ մտքին չհամաձայնելը, սակայն այստեղ ամենևին գյուտարարության անհրաժեշտություն չկա: Մենք ունենք Սահմանադրություն, որով այս ամենը կարգավորված է: Ըստ այդմ՝ քաղաքացիական վերահսկողության լավագույն մեխանիզմը ընտրության ինստիտուտն է, իսկ պատասխանատվության երաշխիքը՝ իշխանությունների փոփոխականությունը: Այս առումով՝ միակ խնդիրը, որ մենք այժմ ունենք՝ օրինակարգ իշխանություններ չունենալու հետևանքով չգործող Սահմանադրությունն է:
Մենք, առանց չափազանցության, գտնվում ենք հանցագործների ու մարդասպանների լծի տակ և մեր գործողություններում պարտավոր ենք առաջնորդվել հենց այս իրողության գիտակցմամբ: Հետևաբար՝ Հայաստանում որևէ խնդրի համար բողոքող քաղաքացիական նախաձեռնությունը պետք է հասկացնի իշխանություններին հենց այս պահին խնդիրը չլուծելու պարագայում՝ իշխանությունը կորցնելու վտանգի մասին, ինչն ուղղակի կամ անուղղակի անում են այսօր գոյություն ունեցող գրեթե բոլոր նախաձեռնությունները: Միայն այս կերպ է հնարավոր հասնել թեկուզ ժամանակավոր, բայց որոշակի լուծումների առանձին հարցերում: Իսկ խնդիրների վերջնական լուծման մասին արդեն հնարավոր կլինի խոսել, իհարկե, միայն գործող իշխանությունների հեռացման, օրինակարգ իշխանությունների ձևավորման և իրավական, ժողովրդավարական Հայաստանի կայացման արդյունքում:
Այն մարդիկ, ովքեր իրենց փորձում էին հեռու պահել քաղաքականությունից, ըստ Ձեզ՝ վերջին ժամանակներս գոնե չնչին տոկոսով փոխե՞լ են իրենց կարծիքը: Որո՞նք են այն հանգամանքները, որոնք թույլ կտան հասարակ քաղաքացուն դուրս գալ փողոց:
Կարծում եմ, որ մենք անպատասխանատու կերպով թերագնահատել ենք մարդկանց՝ դեպի քաղաքականություն բերելու Սերժ Սարգսյանի գերբնական կարողությունը: Իր պատմական կառավարման արդյունքում նա կարողացավ քաղաքականացնել գրեթե ողջ ժողովրդին, որը ստեղծված իրավիճակում իր բոլոր խնդիրների լուծումը տեսնում է բացառապես քաղաքական՝ Սերժ Սարգսյանի վարչախմբի հեռացման գործընթացում:
Զրուցեց՝ Մարիամ Մուրադյանը
- See more at: http://www.ilur.am/news/view/28330.html?fb_action_ids=645586048853443&fb_action_types=og.likes#sthash.LJkGzJ5t.dpuf
No comments:
Post a Comment